ντέρμπυ …

Posted on Updated on

Σάββατο, 30 Οκτωβρίου, η εθνική επέτειος έμεινε πίσω, ο μεγάλος αγώνας είναι εδώ!
Σήμερα.
ΤΟ ντέρμπυ.
Παναθηναϊκός Ολυμπιακός!
Ντέρμπυ των αιωνίων το ονομάζουν οσαύτως.
Και καλά, αιώνα, αν τα έχεις μετρήσει καλά, έχει πλέον ο Παναθηναϊκός να επιδείξει.
Ο Ολυμπιακός; Δεν είναι λίγο νωρίς να μιλάει για αιώνα;

Δύσκολα ζητάς και συζητάς πάλι.
Σχήμα λόγου είναι αυτό το αιωνίων. Για να δείξει ο ποιητής τη βαθιά αντιπαλότητα μεταξύ των δύο ομάδων.
Είσαι σίγουρος ότι δεν είναι μεγαλύτερη η αντιπαλότητα μεταξύ Κορυδαλλού και Νίκαιας;
Η σκέψη να δεις τον αγώνα, σού γεννήθηκε νωρίς το απόγευμα.
Γιατί όχι; σκέφτηκες. Έτσι κι αλλιώς ο χρόνος πλέον είναι σχεδόν όλος δικός σου.
Μην κοιτάς που δεν έχεις τα μέσα να τον αξιοποιήσεις.

Κι έφτασε η ορισμένη ώρα και στήθηκες μπροστά στην μικρή οθόνη, πήρες κοντά σου και λίγο ουίσκι, έτσι βρε αδερφέ για να βρέχεις τα χείλη σου όταν κι αν ξεραθεί από την αγωνία, και άρχισες να παρακολουθείς.
Ιδιοτύπως.
Και τεχνικά και οπαδικά ιδιοτύπως.
Τεχνικά γιατί … ε! δεν χρειάζεται να τα λες και όλα. Ας αρκεστείς να πεις ότι χρειάστηκαν πολλά σήματα να συνεργαστούν για να φτάσει μέχρις εκεί πλήρες το αποτέλεσμα.
Οπαδικά γιατί… επίσης ε! Αυτά τα έχεις πει. Ούτε με τον Ολυμπιακό είσαι ούτε με τον Παναθηναϊκό.
Άλλωστε τον αγώνα ήθελες να δεις με το ίδιο ίσως ενδιαφέρον που τώρα βλέπεις την Μπαρτσελόνα να παίζει με τη Σεβίλλη.

Χώθηκες λοιπόν στον καναπέ, άπλωσες τα πόδια επάνω στο κοντινό τραπεζάκι,- μουρμούρα; ε λογικό δεν ήταν;-, πήρες στα χέρια το ποτήρι με το ουίσκι -πάντα σκέτο- και ξεκίνησες να παρακολουθείς, μέσ’ τους καπνούς και τις φωνές, την προσπάθεια των είκοσι δύο παικτών.

Φυσικά έχεις παρακολουθήσει κι άλλες φορές ποδοσφαιρικούς αγώνες. Και στο απώτερο παρελθόν, αλλά και στο πολύ πρόσφατο.
Και δεν σκέφτεσαι να σταματήσεις να παρακολουθείς.
Ανήκεις σε εκείνους που αρέσκονται να διαμορφώνουν ιδία άποψη για τα κοινωνικά δρώμενα.
Και ένας ποδοσφαιρικός αγώνας, κατέχει σημαντική θέση ανάμεσά τους!

Το ότι στο γήπεδο θα ήταν οι οπαδοί μόνον της μιας ομάδας το γνώριζες.
Γνωρίζεις ότι απαγορεύεται πλέον να μετακινούνται οι οπαδοί της μιας ομάδας στο χώρο της άλλης.
Είναι άραγε άλλης επικράτειας πολίτες;
Δεν σε ενδιαφέρει όμως και πολύ, διότι έτσι κι αλλιώς, ούτε είχες ούτε και έχεις διάθεση να παραβρεθείς.
Απλώς το κατέγραψες μέσα σου και αναρωτήθηκες.
-Γιατί άραγε πήγαν και μάλιστα, τόσοι πολλοί εκεί;
Μετά άρχισες να παρακολουθείς την περιγραφή του αγώνα από τους δημοσιογράφους.
Το ότι πολλοί παίκτες από τους αγωνιζόμενους στο ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, δεν είναι ελληνικής καταγωγής, φυσικά το γνωρίζεις.
Εκείνο που δεν μπορείς να δεχτείς, είναι ότι τελικά στις συνθέσεις των ομάδων υπάρχουν ΚΑΙ έλληνες, γιατί οι πολλοί είναι αλλοδαποί.

Προσπάθησες να μετρήσεις τον αριθμό των συμμετεχόντων Ελλήνων παικτών.
Ο Ολυμπιακός είχε τρεις στους έντεκα.
Ο Παναθηναϊκός περισσότερους. Πέντε στους έντεκα.

Η ώρα περνούσε, οι προσπάθειες ήταν αυτές που ήταν, ο κόσμος φώναζε.
Γκολ, ναι μπήκαν.
Τελικά κάποιος κέρδισε, ο άλλος έχασε, το παιχνίδι τελείωσε.
Όπως και το ουίσκι που έπινες.
Άλλο ένα ντέρμπυ πέρασε στην ιστορία, καινούργια επιχειρήματα προστέθηκαν στα οπλοστάσια των αντιμαχομένων παρατάξεων.
Αντιμαχομένων;
Ναι αντιμαχομένων, γιατί αν δεν το δεχτείς ότι η αντίθεση μεταξύ τους είναι ισχυρότερη και από την ταξική αντίθεση μεταξύ εργατών κι εργοδοτών, απλώς δεν ξέρεις τι σου γίνεται.

Και εδώ γεννιέται μια ακόμα από τις πολύ μεγάλες απορίες σου.
Γιατί υπάρχει αυτή η αντίθεση; Ποια ανάγκη τη δημιουργεί;
Μερικά χρόνια πριν, θα μπορούσες να διακρίνεις ακόμα και ταξικά χαρακτηριστικά στη βάση της αντιπαλότητας που συμβόλιζαν οι δυο ομάδες.
Τώρα, ποια είναι η βάση της αντίθεσης;

Σου είναι εξαιρετικά δύσκολο να την εντοπίσεις.
Ψάχνεις και αναρωτιέσαι.
Μήπως η ταξική προέλευση των αγωνιζομένων σε κάθε ομάδα; Αστείο.
Μήπως η περιοχή καταγωγής των αγωνιζομένων παικτών; -Ας πούμε γεννήθηκαν στην πέρα γειτονιά οι μεν και δώθε γειτονιά οι δε-. Ουδεμία σχέση.
Μήπως η ταξική προέλευση των κεφαλαίων που συνθέτουν την οικονομική υπόσταση των ομάδων; Καμιά διαφορά. Πλήρης ταυτότητα.
Μήπως οι θρησκευτικές, ή πολιτικές ή άλλες ιδεολογικής υφής αντιθέσεις; Κι εδώ ταυτότητα.
Μήπως ενδεχομένως η αντιπαλότητα των οικογενειών στους οποίους ανήκουν τα επενδεδυμένα κεφάλαια; Μα είναι συνδέονται με προσωπική φιλία οι άνθρωποι.
Τότε, τι;

Έχεις την εντύπωση ότι μπήκες σε μια σειρά από δαιδαλώδη θέματα, και ίσως δεν είσαι έτοιμος ούτε να τα ψάξεις ούτε να τα προσεγγίσεις.
Σε τελευταία ανάλυση, δεν θα είναι οι πρώτες από τις απορίες σου που θα μείνουν αναπάντητες.
Ούτε και θα γίνει κάτι κοσμοϊστορικό αν απαντηθούν…

Α, ναι. Τελικά ο Παναθηναϊκός κέρδισε τον Ολυμπιακό με 2-1.
Προηγήθηκε ο Ολυμπιακός με γκολ το Μιραλάς, -μη σε γελάει το όνομα. Βέλγος είναι- και στο δεύτερο ημίχρονο ισοφάρισε αρχικά ο Παναθηναϊκός με γκολ του Σισέ, -Γάλλος είναι αυτός- για να πετύχει το γκολ της νίκης ο ίδιος παίκτης με πέναλτυ.

Φυσικά και ήταν πέναλτυ.
Και η κόκκινη κάρτα, απολύτως επιβεβλημένη.

Δυο φίλοι έχουν το δικαίωμα να βλέπουν μαζί
έναν ποδοσφαιρικό αγώνα;
Αν ναι, τότε γιατί εκδιώχθηκε από τις εξέδρες των επισήμων
ο Μαρινάκης, Πρόεδρος του Ολυμπιακού,
αφού είναι φίλος με τον Πατέρα,
που είναι πρόεδρος του Παναθηναϊκού;

Advertisements

3 thoughts on “ντέρμπυ …

    ΘΟΔΩΡΗΣ said:
    Οκτώβριος 31, 2010 στο 2:09 μμ

    Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΙΑΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗΣ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΤΑ…..ΑΝ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΧΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΓΑΛΑΤΑΔΙΚΟ (ΠΟΥ ΤΟ ΘΥΜΗΘΗΚΑ ΤΩΡΑ) ΤΟΤΕ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟ.ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΤΟΝ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟ ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΒΓΑΖΕΙΣ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ….ΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΙΝΤΕΡ-ΜΙΛΑΝ, ΡΕΑΛ-ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ, ΠΑΟΚ-ΑΡΗΣ, ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ-ΕΒΕΡΤΟΝ, ΣΙΤΥ-ΓΙΟΥΝΑΙΤΕΝΤ, ΑΓΙΑΞ-ΦΕΓΕΝΟΡΝΤ, ΡΟΜΑ-ΛΑΤΣΙΟ Η ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΕΓΓΥΑΤΑΙ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ…

    Darthiir the Abban said:
    Νοέμβριος 1, 2010 στο 1:04 μμ

    Πάντα σκέτο;;;
    Εύγε!!!! Έτσι πίνεται σωστά το ουίσκι!!!

    Sotiris Kanell. responded:
    Νοέμβριος 6, 2010 στο 12:12 μμ

    ΘΟΔΩΡΗ είναι λογικό μια επιχείρηση να επιδιώκει τη μεγιστοποίηση του κέρδους της, επομένως να προσδιορίζει και το target group καθώς και τις τεχνικές προώθησης των πωλήσεών της.
    Οι τεχνικές επίσης της καθοδήγησης της συμπεριφοράς του καταναλωτή, περιλαμβάνουν και την αναζωπύρωση του φανατισμού.
    Μέχρις εδώ, όλα καλά.
    Η απορία μου, αν θέλεις να το δούμε «τεχνικά» βρίσκεται στο πώς στο διάβολο το καταφέρνουν να εξωθούν στο φανατισμό, χωρίς να προβάλλουν στοιχεία που συνήθως οδηγούν στον φανατισμό!
    Εκτός κι αν έχουμε και εδώ φανατικούς με … αδρανειακή συμπεριφορά
    Κάπου διάβασα ότι φανατικός είναι εκείνος που συνεχίζει να μάχεται ακόμα κι όταν έχει ξεχάσει το γιατί….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s