για τις πανελλήνιες

Posted on Updated on

Η έκπληξη του εξαιρετικά χαμηλού επιπέδου των βάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μπορείς να ισχυριστείς, ότι δεν ήταν και ιδιαίτερη έκπληξη.
Τουλάχιστον για εσένα.
Όπως όλα, έτσι κι αυτό, είναι θέμα ανάγνωσης.
Του τρόπου, δηλαδή, με τον οποίο κάνεις την ανάγνωση, τέτοιων φαινομένων.

Μα να περάσει κάποιος και να αποκτήσει τη φοιτητική ιδιότητα, με ό,τι σημαίνει αυτό, δίνοντας λευκές κόλλες;
Όντως η καταφατική απάντηση σε αυτό το ερώτημα, μοιάζει να είναι προκλητική, αν δεχτεί κανείς ότι ισχύει η υποκρυπτόμμενη μέσα στη ερώτηση υπόθεση, ότι αυτός που συμμετείχε στις εξετάσεις, είχε πραγματικό ενδιαφέρον γι αυτές.

Όμως κάτι τέτοιο- όποιος δηλαδή μετέχει των εξετάσεων, ενδιαφέρεται και για την εισαγωγή του στη τριτοβάθμια εκπαίδευση– έχει πάντοτε βάση; Η απάντηση δεν μπορεί να είναι πάντα καταφατική.
Όχι. Δεν έχουν ενδιαφέρον για την εξεταστική διαδικασία όλοι όσοι συμμετέχουν σε αυτή.
Και το δείχνουν άλλωστε τα γεγονότα.
Γιατί, τι σημαίνει ότι κάποιος προσήλθε στις εξετάσεις και έδινε λευκές κόλλες;
Το πιθανότερο, που μπορείς να σκεφτείς, είναι ότι δήλωσε να συμμετάσχει στις διαδικασίες, για προσωπικούς λόγους, όπως για παράδειγμα να τύχει της αναβολής στράτευσης ή να συνεχίσουν οι γονείς του να παίρνουν το οικογενειακό επίδομα.
Είναι επίσης πολύ πιθανόν, να υπήρχε στην αρχή ενδιαφέρον για την πρόσβασή του στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά στην πορεία να άλλαξε και πάλι για προσωπικούς λόγους. Καθόλου απίθανο για παράδειγμα να αποφάσισε να συνεχίσει σπουδές στο εξωτερικό, οπότε το εδώ αποτέλεσμα να μην έχει καμιά ιδιαίτερη αξία.

Δεν μπορείς γνωρίζεις τι έχει συμβεί σε κάθε περίπτωση και δεν μπορείς, να καταδικάσεις κανέναν για τίποτα από τα παραπάνω.

Πολύ περισσότερο έναν νέον άνθρωπο που ζώντας μέσα στις ρευστές κοινωνικές καταστάσεις, που όλοι παραδέχονται ότι υπάρχουν, ψάχνει για στηρίγματα, και υποχρεώνεται να μεταβάλει στόχους και όνειρα.

Το ότι κάποιος λοιπόν συγκέντρωσε τόσο λίγα μόρια –υπάρχουν και ακόμα λιγότερα από όσα ανακάλυψαν οι «μορφωμένοι» δημοσιογράφοι, στην προσπάθειά τους να πουλήσουν τρόμο και απαξίωση– δεν σημαίνει τίποτα άλλο, παρά ότι τις ημέρες των εξετάσεων, είχε άλλα στο μυαλό του, και όχι υποχρεωτικά την απόδειξη των γνώσεων και των ικανοτήτων του, όπως αυτές θα μπορούσαν να αποδειχτούν με τις απαντήσεις στα ερωτήματα των θεμάτων.
Ίσως εδώ θα έπρεπε να κάνεις μια παρένθεση, και να επαναφέρεις το από παλιά διατυπωμένο ερώτημα-θέση σου:

Ποιος έχει αποδείξει ότι για να θεωρηθεί κάποιος ικανός να εξελιχθεί σε επιστήμονα, και γενικότερα επιτυχημένο μέλος της κοινωνίας, θα πρέπει να περάσει επιτυχώς, ΑΥΤΕΣ τις εξετάσεις, με ΑΥΤΟ το περιεχόμενο, και ΑΥΤΗ τη διαδικασία;
Ίσως μόνον όσοι προσδοκούν σε κέρδη -και υπερκέρδη κάποιες φορές- από την εκμετάλλευση του «εκπαιδευτικού προϊόντος»

Ωραία τα λες, σου λέει ο καλοπροαίρετος, ας κάνει αυτός ο νέος άνθρωπος ό,τι θέλει, και ας παλέψει τη ζωή του όπως νομίζει.
Είναι ανάγκη να του απονεμηθεί και η σπουδαστική ιδιότητα;

Θα είχε νόημα και αυτή η ερώτηση, αν στα αλήθεια, η κοινωνία όντως απένειμε κάτι στερώντας το από άλλους.
Η πραγματικότητα όμως είναι ότι δεν δίνει τίποτα που να το επιθυμούσε και κάποιος άλλος!!!
Απλώς υπήρχε κάτι και περίσσευε (!) και είπαν σε κάποιον, που κάποια στιγμή φάνηκε να έδειξε ένα ενδιαφέρον: Αυτό το θέλεις; Εμείς δεν ξέρουμε τι να το κάνουμε.
Όσοι «πέρασαν» με τα ελάχιστα μόρια, αν είναι να κατηγορηθούν για κάτι, είναι γιατί δέχτηκαν αυτή την προσφορά και δεν την άφησαν στο σωρό των, έτσι κι αλλιώς, αζήτητων!

Είναι όπως σε κάποια αγωνίσματα, που δηλώνει συμμετοχή ένας και μόνον αθλητής και αφού μετέχει, κατακτά τη νίκη ελλείψει αντιπάλου, όποια και να είναι η επιδοσή του, Όμως σε αυτήν την περίπτωση, η, έτσι και αλλιώς υποκριτική, κοινωνική συμπεριφορά, όχι μόνον δεν καταδικάζει την επίδοση, αλλά χειροκροτεί τη συμμετοχή και την προσπάθεια!

Ας επανέλθεις όμως στο θέμα σου.
Εκείνο που θα πρέπει να αναδειχτεί στις περιπτώσεις αυτές που φαίνεται να προκαλούν την κοινωνική αναταραχή, -και υποκρισία θα έλεγες, αλλά ας το αφήσεις για την ώρα- είναι το τι θα γίνει στη συνέχεια.
Ποια θα είναι η πορεία και τα μετέπειτα βήματα της εξέλιξης αυτών των ανθρώπων.
Κατ’ αρχάς θα πάνε να φοιτήσουν;
Και πηγαίνοντας να φοιτήσουν, θα είναι ικανοί να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα σπουδών;
Η απάντησή σου στο τελευταίο ερώτημα είναι απολύτως καταφατική, με μια και μόνη προϋπόθεση. Ότι το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών, θα κινήσει το ενδιαφέρον του σπουδαστή!
Αυτή όμως η προϋπόθεση, ισχύει για όλους.
Άσε που και τα ίδια ερωτήματα χρειάζεται να τεθούν για όλους.
Και για τους πρωτεύσαντες!

Και τέλος και για σένα το κυριότερο που επιτέλους χρειάζεται να μελετηθεί και να απαντηθεί:
ΟΙ εξετάσεις, οι κάθε είδους εξετάσεις, γίνονται για κάποιο σκοπό.
Ο σκοπός των πανελληνίων εξετάσεων, έχει ερευνηθεί ποιος είναι ακριβώς και οι ίδιες οι εξετάσεις, έχουν αξιολογηθεί ποτέ, με βάση τον πραγματικό σκοπό για τον οποίο γίνονται;

Advertisements

16 thoughts on “για τις πανελλήνιες

    Darthiir the Abban said:
    Αύγουστος 27, 2010 στο 7:53 μμ

    Συγνώμη, αλλά κάνεις λάθος. Δυστυχώς, επειδή ακριβώς έχει ελλείψεις που δεν καλύπτονται πλέον, όσο και να του κινήσει το ενδιαφέρον η φοιτητική σπουδή, δεν θα καταφέρει να την παρακολουθήσει, γιατί κυριολεκτικά «θα πήξει». Το βιώνω καθημερινά απ’ όσους αποφάσισαν να προσπαθήσουν, αλλά τελικά δεν τα καταφέρνουν γιατί ο χρόνος για να μάθουν όσα έπρεπε να είχαν μάθει και όσα τους δείχνω ταυτόχρονα, δεν υπάρχει.
    Δυστυχώς, η πρακτική κατάργηση των μετεξεταστέων, σε όλες τις βαθμίδες, αλλά και κατά την εισαγωγή τους, βλάπτει σοβαρά τα πανεπιστήμια αλλά και το κοινωνικό σύνολο.

    νατασσΆκι said:
    Αύγουστος 27, 2010 στο 8:00 μμ

    Κάθε χρόνο, τέτοιες μέρες, θυμάμαι την αγωνία και το άγχος που είχα -έδωσα εξετάσεις όταν είχαμε ακόμα δέσμες

    Δεν μπορώ -δεν έχω εδώ ούτε τη διάθεση ούτε το χρόνο να σκεφτώ για ένα σύστημα εξετάσεων που θα ήταν «καλύτερο» ή ίσως πιο δίκαιο. Ούτε μπορώ να κρίνω τα παιδιά που πέρασαν σε σχολές με μηδενική βαθμολογία -και δεν θα πάνε ποτέ να φοιτήσουν (άρα, γιατί υπάρχουν αυτά τα τμήματα;)

    Κρατάω μόνο τη φθορά που έχουν μαθητές, γονείς και καθηγητές από τούτη τη διαδικασία -κι ελπίζω να είναι καλύτερα τα πράγματα όταν θα φτάσει ο Άκης μέχρι εκεί (χμμμ….)

    Κρατάω την τελευταία σου παράγραφο 🙂
    και τώρα πάω ξανά μέσα (έχω γίνει «ο άνθρωπος που έβλεπε τα αεροπλάνα να περνούν :p)

    Φιλιά!

    Orelia said:
    Αύγουστος 29, 2010 στο 8:28 πμ

    πάντα σου επιγραμματικός και δύσκολος στην εις βάθος κατανόηση των εκφάνσεων της σκέψης σου
    στο κείμενό σου όμως αυτό, φαίνεσαι κυρίως να υπερασπίζεσαι τον άνθρωπο και φυσικά τον ορθολογισμό που θα έπρεπε να ακολουθούν τα πράγματα σε μια με σαφή στόχο δομημένη κοινωνία ή μικροκοινωνία αναφερόμενη μόνο στα καθ’ υμάς
    ως εκ τούτου, μαζί και του πολύπλευρου του προβληματισμού σου, το θεωρώ εξαιρετικό
    σέβομαι όμως και την ομολογημένη εμπειρία του Darthiir (φυσικά και της νατασσΆκι)
    κι εγώ φοβάμαι αυτόν τον ρημάδΗ τον χρόνο για ένα παιδί που απαξίωσε μέρος ή όλον των σπουδών του στις προηγηθείσες βαθμίδες
    περισσότερο όμως φοβάμαι τις εκπτώσεις ήθους στις οποίες αναγκαστήκαμε και φιάξαμε τις σχέσεις μας όλες συνναλλαγή…
    νομίζω πως αυτό χαρακτηρίζει κατά κύριολόγο και τουςφοιτητές του Darthiir όπως τον διαβάζω καιρό τώρα
    κι αυτό το στοιχείο προσωπικότητας, σε μένα τουλάχιστον, δεικνύει άτομο όχι αποφασισμένο να σπουδάσει…αλλά να εκμεταλλευτεί τρύπες συστήματος..
    παρεπιπτόντως, στη βαθμίδα μου έχουμε μεταξεταστέους.. στην παραπάνω καταργήθηκαν;

    Darthiir the Abban said:
    Αύγουστος 30, 2010 στο 7:42 μμ

    Εννόησα πως καταργήθηκαν στην πράξη, επειδή για να μείνει κάποιος μετεξεταστέος, απ’ όσα μαθαίνω, πρέπει να προσπαθήσει πολύ, αντιθέτως έχω μάθει για καθηγητές που πριμοδοτούν σε κάποια μαθήματα, για να μην μείνουν μετεξεταστέοι κάποιοι μαθητές σε άλλα.

    Orelia said:
    Σεπτεμβρίου 1, 2010 στο 9:19 μμ

    θεωρω πως διατηρω το δικαιωμα, παρα τη κατασταση των πραγματων οπως τρεχει, να ευχηθω καλη αρχη, καλο μηνα, γλυκο φθινοπωρο…

    (Darthiir… θα συνεχισουμε αργοτερα…)

    Sotiris Kanell. responded:
    Σεπτεμβρίου 9, 2010 στο 6:10 μμ

    darthiir το θέμα των εξετάσεων, το ξέρεις βέβαια, είναι πολυπαραμετρικό.
    Δεν ήταν όμως ακριβώς αυτό το θέμα μου
    Ας είναι.
    Για τη δυνατότητα των ενδιαφερομένων να κινηθούν θετικά και να κάνουν υπερβάσεις κατά τη διάρκειά των σπουδών τους, και κυρίως μετά από αυτές, θα μου επιτρέψεις να θέσω ένα ερώτημα.
    Αν αυτό που ισχυρίζεσαι είναι σωστό, τότε πώς, χιλιάδες «αποτυχημένων» στις πανελλήνιες εξετάσεις, καταφέρνουν να ολοκληρώσουν σπουδές σε εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού και να έχουν ακόμα και αξιοθαύμαστη ακαδημαϊκή εξέλιξη;

    Sotiris Kanell. responded:
    Σεπτεμβρίου 9, 2010 στο 6:12 μμ

    νατασσΆκι, εύχομαι στον Άκη σου και σε όλα τα παιδιά να βρουν το δρόμο τους και να γίνουν καλύτεροι -από την απερχόμενη γενιά- άνθρωποι και κυρίως πιο ευτυχισμένοι.
    Καλό απόγευμα
    Φιλιά

    Sotiris Kanell. responded:
    Σεπτεμβρίου 9, 2010 στο 6:15 μμ

    Orelia το ερώτημα που γενικά προκύπτει είναι, έχουμε στοιχεία που να μας οδηγούν στο ασφαλές συμπέρασμα ότι οι επιτυχημένοι ή αποτυχημένοι, στα εκπαιδευτικά πράγματα, θα είναι κατ’ ανάγκη ευτυχισμένοι ή δυστυχείς στη ζωή τους;
    Πουθενά δεν καταργήθηκαν οι μετεξεταστέοι…

    Sotiris Kanell. responded:
    Σεπτεμβρίου 9, 2010 στο 6:16 μμ

    darthiir το θέμα της φοίτησης και της σχολικής επιτυχίας ή αποτυχίας, είναι -πίστεψέ με- περισσότερο πολύπλοκο!

    Sotiris Kanell. responded:
    Σεπτεμβρίου 9, 2010 στο 6:18 μμ

    Orelia σε ευχαριστώ πολύ!!!!
    Από καρδιάς εύχομαι να περνάς καλά και να απολαύσεις μια υπέροχη σχολική χρονιά!

    ελπίζω να καταφέρω να επαναφέρω το θέμα και να ανοίξουμε τη συζήτηση

    Orelia said:
    Σεπτεμβρίου 9, 2010 στο 6:39 μμ

    ooooooooooooooooook!!! και θενκς!!!!!
    που είναι αυτό που βρήκα στον ρίντερ;;; γκρρρρρρ….. πάω να ψαξω…. :))

    Darthiir the Abban said:
    Σεπτεμβρίου 10, 2010 στο 9:21 πμ

    Χιλιάδες αποτυχημένων ολοκληρώνουν σπουδές στο εξωτερικό;
    Οι χιλιάδες αυτοί είναι σαφώς λιγότεροι από το 25% των ελληνόπουλων ε;
    Δηλαδή πόσοι;
    Και αλήθεια, ανάμεσα στους αποτυχημένους των πανελληνίων υπάρχει ο αποτυχημένος της ιατρικής που έγραψε 17 και αυτός που έγραψε 5. Ποιος ολοκληρώνει ιατρική στο εξωτερικό από τους δύο;
    Αλήθεια, πιστεύεις ότι «το πεντάρι», αν δεν είναι απλό θέμα αποτυχίας, οπότε την επόμενη χρονιά θα ήταν 15άρι και βάλε, έχει το θράσος να πάει στο εξωτερικό; Ή θα το στείλουν οι γονείς του;
    Η δυνατότητα υπάρχει Σωτήρη, αν αλλάξει μυαλό το παιδί, πάντα έχει δυνατότητα. Χρόνο δεν έχει. Γιατί μέχρι να μάθει να χειρίζεται αποτελεσματικά τις γνώσεις που «έχασε», οι σπουδές τον έχουν προσπεράσει.

    Sotiris Kanell. responded:
    Σεπτεμβρίου 15, 2010 στο 1:04 πμ

    Orelia δεν ξέρω τι βρήκες στο ρηντερ, αλλά κατά πάσα πιθανότητα, ήταν κάποιο από τα παλιά, που του έκανα μια μικρή παρέμβαση αρχειοθέτησης

    Sotiris Kanell. responded:
    Σεπτεμβρίου 15, 2010 στο 1:11 πμ

    Darthiir όπως και σε πολλά άλλα θέματα, έτσι και για τα εκπαιδευτικά θέματα, δεν υπάρχουν ή δεν γίνονται ευρύτερα γνωστές έρευνες που να απαντούν στα ερωτήματά σου.
    Από την άλλη όμως, η πραγματικότητα γύρω μας, φαίνεται να κλίνει προς τα δικά μου λεγόμενα.
    Ναι, και πεντάρια έχουν πάει στο εξωτερικό και έχουν επιστρέψει πετυχαίνοντας τους στόχους τους.
    Δυστυχώς. Δυστυχώς όχι γι αυτούς, αλλά για το σύστημα οργάνωσης και αξιολόγησης των ελληνικών πραγμάτων.
    Έχω υπόψη μου τέτοιες περιπτώσεις!!!

    Darthiir the Abban said:
    Σεπτεμβρίου 15, 2010 στο 11:00 πμ

    Εξαιρέσεις του κανόνα υπάρχουν πάντα. Αλλά με φαινόμενα και με μεμονωμένες περιπτώσεις δεν βγάζεις ποτέ ασφαλή συμπεράσματα για το σύνολο.

    Sotiris Kanell. responded:
    Σεπτεμβρίου 18, 2010 στο 2:42 μμ

    Darthiir σ αυτό συμφωνούμε. Πραγματικά δεν φαίνεται να έχει κανείς θελήσει να μελετήσει σε βάθος το θέμα…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s