oikonomika

Posted on Updated on

Μέρες τώρα, μήνες αν θέλεις να είσαι πιο ακριβής, κάθεσαι και θαυμάζεις με τα γραφόμενα, τα συζητούμενα και τα θρυλούμενα γενικώς που αφορούν στην οικονομία.
Μετά το παραμύθι της παγκόσμιας κρίσης -μη γίνεσαι κακός. Δεν ήταν παραμύθι- έφτασε η συζήτηση και στην αυλή σας.
Ποτέ δεν πέρασε τον φράχτη αν θέλεις να ξέρεις. Πάντα εδώ μέσα γινόταν κι ας έκαναν οι ειδικοί πως μιλούσαν γι άλλα.
Το τι πανικός έχει πιάσει τους πάντες και το πόσες ειδικότερες λύσεις έχουν ριχτεί στο τραπέζι, είναι δύσκολο να τις μολογήσει κανείς.
Σχεδόν όλοι βρίσκονται σε μια έξαψη αναζητήσεων και διάθεσης κριτικής. Έως και πολέμου.

Αν το δεις ψύχραιμα, δεν είναι κακό αυτό. Από το να λιώνετε στους καναπέδες, καλύτερα να τσακώνεστε για τις προτεινόμενες λύσεις και τις αιτίες του προβλήματος.
Είναι πιο υγιεινό!

Και εσύ πολλές φορές, μέλος της κοινότητας είσαι, γιατί να υπολείπεσαι, νιώθεις την ανάγκη να σηκωθείς από τη μεριά σου, να μπεις στις συζητήσεις, να κατακεραυνώσεις, να αντιλέξεις, να καταθέσεις τις δικές σου προτάσεις και λύσεις.
Και γιατί δεν το κάνεις; Γιατί δεν παίρνεις θέση για το φλέγον θέμα των αποδείξεων. Για το τεράστιο ζήτημα των συντάξεων -οσονούπω έρχεται κι η σειρά σου, μην το ξεχνάς. Για τις κινητοποιήσεις των αγροτών.
Η αλήθεια είναι πως σου έρχεται, το είπες και πιο πριν μια τέτοια διάθεση, αλλά σου … κόβεται.
Ναι, να πάρεις θέση για το θέμα των αποδείξεων.
Αλήθεια γιατί δεν θα πρέπει να απο- και επι -δεικνύεται το πώς και πού διατέθηκε όλο το εισόδημα που αποκτήθηκε στη διάρκεια ενός έτους;
Ναι, να μιλήσεις για τα όρια συνταξιοδήτησης
Έλα τώρα. Άσε τις ιδέες του τύπου κακώς μετέχει στη μισθωτή εργασία ο γυναικείος πληθυσμός. Δεν είναι αυτό το θέμα.
Όλα αυτά τα έχεις να, εδώ, στην άκρη των χειλιών σου -και των δακτύλων σου εν προκειμένω- και τόσο θέλεις να τα εμφανίσεις, αλλά κρατιέσαι.
Και γιατί κρατιέσαι;
Μα γιατί ενώ ακούς και διαβάζεις και βλέπεις συζητήσεις, κείμενα, λόγους, εκείνο που δεν ακούς, είναι το ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
Ουδείς ή σχεδόν ουδείς μπαίνει στον κόπο να παρουσιάσει το πρόβλημα, για το οποίο προτείνονται οι λύσεις, για το οποίο ακούγεται αχός μαχών, για το οποίο ο φόβος έχει εγκατασταθεί πάνω από την πόλη.

Γιατί θα πρέπει να αυξηθούν τα όρια συνταξιοδότησης; Γιατί θα πρέπει να αυξηθούν οι πόροι του κράτους;
Κι αν αυξηθούν τα έσοδα εφέτος και του χρόνου και για πάντα, και οι γυναίκες και οι άντρες δουλεύουν -πού;- μέχρι να τους πάρουν κατευθείαν προς την άμωμον οδόν, τι θα γίνει;

Διαβάζεις συμπτωματικά στην τελευταία από τις σομόν σελίδες της Κυριακάτικης:
Joseph Stiglitz (Οικονομολόγος)
«Η ΕΕ πρέπει να χρηματοδοτήσει πολιτικές ανάπτυξης, δημιουργώντας υποδομές για μεγάλα έργα»

Ας επανέλθεις όμως στα της ελληνικής κοινωνίας και το ότι ενώ σε πιάνει η διάθεση να καταθέσεις κι εσύ την ξερόλικη άποψή σου, τελικά κρατιέσαι.
Για ποιο λόγο, είναι το βασικό ερώτημα που σε ταλανίζει, χρειάζεται να γίνουν όλα αυτά;
Αν φορολογηθούν οι πάντες, αν το Κράτος γεμίσει τα ταμεία του, θα έχει λυθεί το Πρόβλημα;
Ποιο είναι αυτό το πρόβλημα επιτέλους;
Εσύ, μια υποψία την έχεις. Και μια κι άνοιξες την κουβέντα, ας την πεις.
Το κεντρικό πρόβλημα τούτης της Κοινωνίας είναι ότι δεν παράγει.
Όχι ότι δεν αναπτύσσεται η οικονομία της. Ότι δεν λειτουργεί και δεν αντιδρά δυναμικά στην παραγωγική διαδικασία θεωρείς ότι είναι το πρόβλημα.
Και γι αυτό όλα τα μέτρα που εξαγγέλλονται ή θα εξαγγελθούν δεν κάνουν τίποτα άλλο παρά μια ωραία τρύπα στο νερό!
Διότι άντε και μειώθηκε η φοροδιαφυγή. Ε και; Τι θα γίνει;
Θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις ευημερίας των πολιτών, όταν σε λίγο καιρό θα εισάγεται και το πόσιμο νερό; -Ήδη εισάγεται δηλαδή-.
Θα είναι ευτυχισμένοι οι πολίτες που δεν θα χρωστάει το κράτος τους πουθενά, αφού το έλλειμμα θα έχει μειωθεί, αλλά δεν θα τρώνε κιόλας αφού ουδείς σκέφτεται το πώς θα αξιοποιηθούν οι πρώτες ύλες για την παραγωγή των απαραίτητων;
Άσε δηλαδή που μπορεί όλος ο πλούτος -η γη για παράδειγμα-να έχει πωληθεί προκειμένου να μειωθεί το περίφημο έλλειμμα.

Advertisements

8 thoughts on “oikonomika

    Darthiir the Abban said:
    Μαρτίου 22, 2010 στο 2:36 μμ

    Μα καθήμενοι τις κάνουν τις συζητήσεις!!!

    (Έλα τώρα που μου θες και να τρως! Να γλυτώσουμε κι εμείς τα πιάτα δηλαδής!)

    Sotiris Kanell. responded:
    Μαρτίου 23, 2010 στο 12:35 πμ

    Darthiir μα δεν τρώω πιατα… Το περιεχόμενό τους με ενδιαφέρει 🙂

    υγ
    άλλο ένα κείμενο της γενικής κατηγορίας παρατημένα!! 🙂

    Darthiir the Abban said:
    Μαρτίου 23, 2010 στο 11:53 πμ

    Το κατάλαβα, απλά επειδή το περιεχόμενο των πιάτων το αλλάζεις, προτίμησα να δώσω το χαρακτηρισμό με τη σταθερή παράμετρο του συνόλου, διότι αλλιώς θα έπρεπε να αρχίσω να αναφέρω ένα μακρύ κατάλογο από σκορδαλιές, γιαουρτοσκόδια, κοκορέτσια και μπακαλιάρους και δε συμμαζεύεται…
    Α και μιας και είμαστε σε κρίση βρε παιδί μου, μην χαλάμε πολύ ρεύμα!

    Sotiris Kanell. responded:
    Μαρτίου 23, 2010 στο 4:52 μμ

    Darthiir τι; Θέλεις να πεις ότι τρώω πολύ;
    (Κι εσύ τέκνον Βρούτε; )

    [Ναι, λέγε τέτοια και να δεις που και οι δυο ΠΑΠ, θα με βγάλουν στο κουρμπέτι!!!]
    🙂

    νατασσΆκι said:
    Μαρτίου 23, 2010 στο 11:34 μμ

    Παρατημένα…
    και τα έκανες και κατηγορία
    και δεν τρως και (πολύ) πιάτα…
    χμμμμ….

    😆 😆 😆

    (θα φτιάξω κι εγώ κατηγορία σχολιων: τα «ξεκαδρισμένα» :p)
    (Ε-μα!)

    Φιλί

    Darthiir the Abban said:
    Μαρτίου 24, 2010 στο 2:45 μμ

    Κοίτα, εγώ «πολλά» είπα, όχι «πολύ», αλλά τώρα που το αναφέρεις…

    Sotiris Kanell. responded:
    Μαρτίου 27, 2010 στο 11:17 πμ

    νατασσΆκι, ε είπα «μάζευε κι ας είν’ και ρόγες» 🙂
    (μεταξύ μας τώρα, η δημιουργία κατηγορίας «παρατημένων» είναι πράξη αυτογνωσίας. Απλώς δεν χωρούσα να μπω όλος μέσα….) 🙂

    Sotiris Kanell. responded:
    Μαρτίου 27, 2010 στο 11:26 πμ

    Darthiir παρότι οπαδός των μεζεδεκίων και του τσιμπολογήματος, ε ακόμα δεν έχω καταφέρει να μένω στο πολλά χωρίς να είναι πολύ!
    Μάλλον είναι μια ακόμα κοινωνική… δεξιότητα που δεν τα πάω καλά!!!
    🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s