Βολές και αμφιβολίες

Posted on Updated on

Τα επεισόδια στους δρόμους των αστικών κέντρων δεν μπορεί να τα αγνοήσεις.
Πώς το μνημόσυνο για τον θάνατο ενός παιδιού γίνεται αιτία για κοινωνική αναταραχή...

Το κήρυγμα όμως ενός επισκόπου, που αντί για τον Θεό, ασχολείται με τα εγκόσμια, είναι κατά πολύ χειρότερο.
Ποιος άραγε του επιτρέπει, κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας να εκφωνεί πολιτικό λόγο;
Και τα χειροκροτήματα του φιλοθεάμονος κοινού πώς να τα ερμηνεύσεις; Μέσα σε ένα ναό χειροκροτήματα; Δηλαδή; Αν την επόμενη φορά που ο ψάλτης θα πιάσει τις ψηλές νότες της μελωδίας μπορεί και να μερακλώσουν οι πιστοί και να τον μπιζάρουν αυθορμήτως;

Προφανώς δεν μπορεί εσύ να είσαι εκείνος που θα ζητήσει λογοκρισία. Ούτε και αυτολογοκρισία.
Από κανέναν.
Ούτε από έναν παπά. Πολύ περισσότερο όταν αυτός είναι Μητροπολίτης.
Το ότι δεν ξέρεις τι ακριβώς σημαίνει Μητροπολίτης, μάλλον δεν έχει και μεγάλη σημασία, και από όσο μπορείς να φανταστείς, δεν μπορεί να αποτελέσει αυτό αιτία να σε αφορίσουν.
Αφορισμός. Άλλη μεγάλη ιστορία και αυτός.
Δηλαδή γιατί, θέλοντας η εκκλησία (=το κοινωνικό σύνολο) να απομακρύνει κάποιος κακόν όσο κακός κι αν είναι, θα πρέπει να καταφεύγει σε τέτοιες και τόσο βαριές κατάρες δείχνοντας τόσο μεγάλη κακία.

Μπορεί όμως ένας θρησκευτικός λειτουργός να κάνει από άμβωνος -πολύ περισσότερο από την ωραία πύλη- κήρυγμα υπαγορεύοντας εξωτερική πολιτική;
Και μπορεί να έχει ετοιμάσει ακόμη και κλακαδόρους για να τον χειροκροτούν για την παράσταση που δίνει;

Δηλαδή, είναι καλύτερος αυτός ο άνθρωπος, που αβασάνιστα σπέρνει φόβο και μίσος, από τους κουκουλοφόρους που τα σπάνε;
Επειδή δεν είναι κουκουλοφόρος;
Αλλά η θέση του τον τοποθετεί στο απυρόβλητο και τον καθιστά εκτός ελέγχου κατά ανάλογο τρόπο που κρατάνε στην ανωνυμία οι κουκούλες τους νεαρούς, που πετάνε πέτρες και βόμβες μολότωφ.
Πολλά από όσα είπε ο ιεράρχης σήμερα, ναι πυροδοτούσαν φόβο ίδιο με τις βόμβες μολότωφ.

Και πού τα είδες όλα αυτά εσύ;
Μα στην τηλεόραση.
Αλλάζοντας το πρωί κανάλια, «έπεσες» στον άνθρωπο του θεού που, εσένα τουλάχιστον σου φάνηκε να πυροδοτεί τα θεμέλια της κοινωνίας, το ίδιο «καλά» όπως και οι νεαροί του αντιεξουσιαστικού χώρου..

Για στάσου όμως ένα λεπτό.
Όλο αυτό που γράφεις εδώ, τι είναι τελικά;
Θέλεις να αποφύγεις τα σχόλια για τα επεισόδια και στρέφεις την προσοχή αλλού;

Όχι, κατηγορηματικά όχι.
Οι απόψεις σου είναι ξεκαθαρισμένες, όσο κι αν δεν τις εμφανίζεις.
Οι κοινωνικές αναταραχές ψάχνουν για αφορμές.
Αιτίες έχουν.
Η δολοφονία του Αλέξανδρου, ήταν μια αφορμή. Δεν ήταν αιτία, ούτε είπε και κανένας ότι υπήρξε αυτή αιτία για κάτι.
Αφορμή ήταν για να ξεσπάσει ένα κύμα βίας, για το οποίο δεν μπορείς παρά να έχεις τις επιφυλάξεις σου.
Εκ των υστέρων βέβαια. Όταν ξεσπούν τα γεγονότα, με τόση και τέτοια στρεβλή πληροφόρηση, πώς να αναλύσεις ορθά την κατάσταση;
Τώρα όμως, ένα χρόνο μετά, τουλάχιστον εσύ μπορείς να

Η κακή συνεπαγωγή,

Μπαράκι, χαβαλές ===> Πλιάτσικο, λαϊκές αγορές Τίρανα.
Με φόντο μια δολοφονία και αρκετό μιμιτισμό ! (με ισχυρές δόσεις καλοπέρασης! )

δίνει τις σκέψεις που σου έρχονται, εν θερμώ ίσως, όταν σκέφτεσαι τα γεγονότα και τι επακολούθησε

Δεν λες όχι στους κοινωνικούς αγώνες.
Δεν λες όχι στις συγκρούσεις. Η βία, αρέσει δεν αρέσει αυτό, είναι άλλωστε η μαμή της ιστορίας.
Δεν θα καταργήσεις την πάλη των τάξεων (το έκανε άλλωστε ο , θεός σχωρέστον, Λάσκαρης)
Εκείνο που σκέφτεσαι είναι ότι, προσπαθώντας να κάνει κανείς σύμβολο αυτό το παιδί, που δεν έχεις καμιά αμφιβολία ότι το δολοφόνησε το Κράτος (άρα ΚΑΙ εσείς), μηδενίζετε όλους τους άλλους αγώνες.

Πρόσεξε. Για τους αγώνες μιλάς όχι για τους νεκρούς τους.

Δηλαδή ο Αλέξανδρος –και λες ο Αλέξανδρος γιατί δεν μπορείς να μιλήσεις για δράσεις και επιδιώξεις, γιατί αν μιλήσεις γι αυτά, απλώς θα σιωπήσεις. Εκτός κι αν πεις ότι ο νεαρός δολοφονήθηκε επειδή αγωνιζόταν για το δικαίωμα των δεκαεξάχρονων να πηγαίνουν στα μπαράκια. Τότε, ως μέλος της συνωμοσίας θα πρέπει να βάλεις ΚΑΙ τη μάνα του- είναι ισότιμος με το Πολυτεχνείο;

Είναι ισότιμος με τον Παναγούλη; (αυτόν τον ξεχάσανε ήδη)
Είναι ισότιμος με τις διεκδικήσεις για καλύτερη ζωή των αγροτών, των εργατών, όλων των στοιχείων που χαρακτηρίζονται -και καθαρίζει κανείς με το συνειδησιακό του πρόβλημα -λούμπεν;

Και η αγανάκτηση εναντίον της χούντας, ακόμα και της αστυνομοκρατίας, και του εκσυγχρονισμού αν θέλεις, μπορεί να οδηγεί σε διάθεση του πλιάτσικου στις λαϊκές της Αλβανίας;

Δεν ξέρεις.
Μπορεί και να τα έχεις μπλεγμένα.
Είναι καιρός τώρα είναι που φοβάσαι ότι γέρασες στο μυαλό (ΚΑΙ στο μυαλό).
Μάλλον υπάρχουν λεπτές αποχρώσεις που δεν τις πιάνεις.

Πάντως, και επειδή δεν έχεις καμιά σοβαρή απάντηση στα παραπάνω, τουλάχιστον μέχρι τώρα, όχι δεν θα πας στις αυριανές εκδηλώσεις.
Θα μείνεις να βράζεις με την προϊούσα συντήρησή σου
Μεγαλώνεις…

Advertisements

4 thoughts on “Βολές και αμφιβολίες

    ο δείμος του πολίτη said:
    Δεκέμβριος 10, 2009 στο 12:15 μμ

    Επί της ουσίας θα συμφωνήσω. Χωρίς να επικροτώ τη βία και τις αυθαιρεσίες, προσπαθώ απλά να κατανοήσω τα κίνητρα των νέων τούτων. Κίνητρα που τους μεταλαμπάδευσε μια άγρια κανιβαλιστική κοινωνία, μια κοινωνία που βιωματικά διδάσκει τη βία και την απάτη. Αυτά τα παιδιά αντιδρούν -ακόμα δε βρήκαν τον τρόπο τους-, χωρίς να ξέρουν πώς. Φταίμε κι εμείς, το αστικό στρες, το κομφορμιστικό, αντιδημιουργικό και στείρο σχολείο μας, οι γονείς και τόσοι ακόμα.

    Darthiir the Abban said:
    Δεκέμβριος 10, 2009 στο 1:15 μμ

    Το χρυσόψαρο έχει μνήμη 6 δεύτερα…
    Ο άνθρωπος γύρω στα 6 χρόνια;
    Η μνήμη εν γένει έχει κοντά ποδάρια…

    Sotiris Kanell. responded:
    Δεκέμβριος 29, 2009 στο 11:59 μμ

    δείμε, σε κάθε περίπτωση, μπορεί τα παιδιά να έχουν την ευθύνη τους, όμως το μάθημα το έμαθαν από εμάς.
    Την νυν καθεστηκυία γενιά!

    Sotiris Kanell. responded:
    Δεκέμβριος 30, 2009 στο 12:04 πμ

    darhiir ναι δυστυχώς έχει πολύ κοντά ποδάρια!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s