Πρώτη Σεπτέμβρη…

Posted on

Καλό μήνα.
Η χτεσινή βροχή έκανε τη σημερινή ημέρα πιο υγρή από άλλες.
Και πιο φθινοπωρινή.
Πολλά τα σημάδια ότι μπήκε σήμερα το Φθινόπωρο!
Μήπως γίνεσαι υπερβολικός; Τι είναι ο καιρός; Αναγνώστης του ημερολογίου, -λες να διαβάζει και τα ποιηματάκια; – που είδε στη σελίδα 1η Σεπτεμβρίου και είπε ωραία αλλάζω εποχή;
Μάλλον δική σου ήταν αυτή η αίσθηση.

Σίγουρα σηκώθηκες πιο πρωί από όλες τις τελευταίες ημέρες.
Και δεν ήσουν ο μόνος. Τα αυτοκίνητα που συνάντησες στο δρόμο, ήταν πολύ περισσότερα από τις άλλες φορές.
Η πόλη ολόκληρη σχεδόν, ήταν το ίδιο αγουροξυπνημένη με σένα.
Ναι, η αλήθεια είναι πως αυτό, το σκέφτηκες.
Κοιτώντας τους ανθρώπους μέσα στα αυτοκίνητά να πηγαίνουν προς τις δουλειές τους, σκέφτηκες ότι μπροστά σου περνάει η … οικονομία της πόλης! Σε λίγο, θα φτάσουν στους τόπους δουλειάς και θα αρχίσει η παραγωγή. Τώρα όμως, σκέφτηκες, η οικονομία κινείται ακόμα στο δρόμο. Και είναι αγουροξυπνημένη!
Για αγουροξυπνημένος μάλλον περίπλοκες σκέψεις κάνεις.

Μετά βέβαια ήρθε και η δική σου σειρά. Αγουροξυπνημένος, ίσως λιγότερο από τους άλλους, μπήκες στη σειρά παραγωγής.
Μάλλον μπήκες στο δρόμο για τη σειρά παραγωγής.

Η Φθινοπωρινή ατμόσφαιρα ήταν και πάλι παρούσα.
Στο δρόμο τα αυτοκίνητα ήταν πολλά.
Τα πρώτα μποτιλιαρίσματα άρχισαν να διαγράφονται.
Και τα σχόλια από τις εικόνες του δρόμου.
Η νεαρή μαμά με τους τρεις πιτσιρικάδες της τράβηξε την προσοχή σου.
Το ρολόι έλεγε επτά κι μισή. Το φανάρι κόκκινο, η ξανθή λεπτοκαμωμένη κυρία, με το σκουρόχρωμο -προφανώς από τον ήλιο- δέρμα, διέσχισε βιαστικά το δρόμο.
Η τσάντα κρεμασμένη στον ώμο, από ένας μπόμπιρας κρεμασμένος σε κάθε της χέρι και ο τρίτος, μεγαλύτερος κάπως και πιο αυτόνομος από δίπλα να έχει πάρει το ρυθμό του βήματός της.
Οι διακοπές τελείωσαν και το πρόβλημα της απασχόλησης των παιδιών, πήρε ξανά τη θέση του στις προτεραιότητες της καθημερινότητας.
Ωραίο να κάνεις παιδιά.
Και μάλιστα πολλά παιδιά. Τα χρειάζεται η κοινωνία του αύριο.
Αλλά σήμερα, ποιος τα μεγαλώνει;
Η δική σου η γενιά είχε την πολυτέλεια να ζει μέσα στο χώμα.
Να παίζει στις αλάνες, να σκαρφαλώνει στα δέντρα, να πηδάει πάνω από φράκτες. Ε ναι. Οι μάντρες ήταν πολυτέλεια!
Και να μη φοβάται τα αυτοκίνητα φυσικά.
Πώς να φοβηθείς κάτι που δεν βλέπεις;
Πιο πολύ όμως είχε την πολυτέλεια να μεγαλώνει κρεμασμένη στη φούστα της μάνας!
Τι σημασία έχει αν τις πιο πολλές ώρες δεν σε έβλεπε η μάνα σου; Εκείνη ήταν εκεί. Και το ήξερες. Και εκείνη το ήξερε.

Σαν να σε έπιασε το συντηρητικό σου. Και το σύνδρομο του ηλικιωμένου προσπαθεί, από κοντά κι αυτό, να κάνει αισθητή την παρουσία του.
Και να επιβάλει τις υπαρξιακές του αδυναμίες!
Ποιος λέει ότι αυτά που περιγράφεις, οι γειτονιές, τα χώματα, οι μανάδες με το σκουπόξυλο στο χέρι, -για το σάρωμα ή την πλάτη σου- ήταν καλύτερα από αυτά που τώρα βιώνουν οι σύγχρονοι πιτσιρικάδες;
Κανείς!
Άλλωστε το έχεις πει και το έχεις γράψει σε όλους τους τόνους με πολλές αφορμές.
Δεν έχει νόημα να κρίνεις και κυρίως να συγκρίνεις τις εποχές.
Το μόνο που θα πετύχεις είναι να προβάλεις μέσα από εικόνες πασπαλισμένες με χρώματα της νοσταλγίας, τη ζήλια σου γιατί δεν είχες αυτά που οι άλλοι τώρα απολαμβάνουν!

Η ημέρα, πρώτη Σεπτέμβη σήμερα προ ολίγου έμαθες ότι σήμερα γιορτάζουν οι Διαμαντήδες και οι Αμάντες-εντάξει και οι Αδαμαντίες, χρόνια τους πολλά- κύλησε σαν άλλη μια πρώτη Σεπτέμβρη!
Με ό,τι σημαίνει ή μπορεί να σημαίνει αυτό ειδικότερα για σένα.

Φύλαξέ την κι αυτή, μαζί με τις άλλες.
Πόσες ακόμα τέτοιες θα βρεις μπροστά σου.

Advertisements

24 thoughts on “Πρώτη Σεπτέμβρη…

    marilia said:
    Σεπτεμβρίου 1, 2009 στο 11:41 μμ

    Καλό φθινόπωρο! Καλή αρχή! 🙂

    Sotiris K. responded:
    Σεπτεμβρίου 1, 2009 στο 11:52 μμ

    marilia μου
    Καλή αρχή!
    Θνουποφθινοπωρινοφιλάκι 🙂

    Σήσση said:
    Σεπτεμβρίου 2, 2009 στο 12:03 μμ

    Καλό μήνα, Σώτερ! 🙂

    Darthiir the Abban said:
    Σεπτεμβρίου 2, 2009 στο 12:11 μμ

    Μωρ’ τί μας λές;
    Εγώ το λέω: Καλύτερα ήταν!

    (Άντε καλό μήνα…)

    Orelia said:
    Σεπτεμβρίου 2, 2009 στο 5:51 μμ

    κι εγώ το λέω αλλά με τον ίδιο ή παρόμοιο φόβο με τον δικό σου
    το παράξενο είναι που το λέει κι ο Darthiir
    δεν είναι;

    νατασσΆκι said:
    Σεπτεμβρίου 2, 2009 στο 6:58 μμ

    Πριν διαβάσω τα σχόλια ήμουν έτοιμη να γράψω «καλύτερα ήταν τότε» -μετά είδα τους παραπάνω, κι έβαλα τα γέλια.

    Δεν ξέρω για τα χώματα, τις γειτονιές και τα σκουπόξυλα -αλλά είμαι σίγουρη ότι το να σε περιμένει η μαμά σου στο σπίτι ήταν χίλιες φορές καλύτερο από το να σε περιμένει η γιαγιά, η οικιακή βοηθός ή το άδειο σπίτι.

    Κατά τα άλλα, Καλό μήνα, Καλό Φθινόπωρο -και καλό ξεκίνημα
    Φιλί 🙂

    Darthiir the Abban said:
    Σεπτεμβρίου 2, 2009 στο 7:39 μμ

    Δε σας κατανοώ γιατί σας παραξενεύει η γνώμη μου. Τι πιο φυσιολογικό από ένα παιδί να μεγαλώνει μέσα σε οικογένεια. Δεν είπα σωστό, είπα φυσιολογικό – σύμφωνο με τις επιταγές της φύσης. Αυτό σημαίνει «σωστότερο του σωστού».
    Τί πιο φυσιολογικό να έχει χώρο να παίξει και να δραστηριοποιηθεί, αντί να βρίσκεται συνεχώς σε ελεγχόμενο περιβάλλον;
    Τί πιο φυσιολογικό να πειραματίζεται με τη φύση και τα πράγματα γύρω του, αντί να ασχολείται με «δραστηριότητες».
    Όχι, διαφωνώ κάθετα με την φιλοσοφία «είναι διαφορετικό, δεν το χαρακτηρίζουμε σωστό ή λάθος». Σε αυτόν τον κόσμο υπάρχει το σωστό και το λάθος. Και η πορεία που έχει πάρει αυτός ο κόσμος είναι λάθος – μη φυσική.

    Orelia said:
    Σεπτεμβρίου 2, 2009 στο 9:16 μμ

    να σου πω Darthiir
    στα γρηγορα γιατι αρχισε το NCIS κι επισης μπηκα για να μιλησω για την πρωθυπουργική γραβάτα…!

    δεν ξερω τι στο καλό θα βρει ο επιτιμος να σου πει, αλλά εγω συμφωνω με οσα κι οπως τα ειπες
    μου έκανε ομως εντυπωση γιατι εισαι πολυ νεοτερος μου, ασχολεισαι πολυ με την τεχνολογία, οκ! η/υ, μην πεις όχι αφου για νακανεις οσα περιεργραψες χρειαζεται πολύς χρονος απασχόλησης με το ..αντικειμενο, κι ειπα πως θα υποστηριζες τον τροπο σου… οπως συνηθιζεται
    η θεση που παιρνεις με εκπλησσει ευχαριστα και θετικα
    κι ισως αν αποφασισεις να επεκταθεις, ασχετα με την δημοσιοτητα του αρθρου..:) και τον στοχο των 100 εδώ.. :), να εισαι εσυ που θα μου δωσεις μιαν οπτικη που να συμφιλιωνει το φυσιολογικό με οσα με ανησυχουν κι ανθισταμαι..
    μπερδεμενα τα ειπα-εγραψα-εκφρασα αλλά πολλές φορες με εχεις εκπληξει κι ειπα να πω πως εισαι απαιχτος.. μπορεί και τωρα

    δε νομιζεις πως μονο ξανθες συναντα αυτο το ..μεγαλο παιδί στο διαβα του;;;;;

    Orelia said:
    Σεπτεμβρίου 2, 2009 στο 9:18 μμ

    Σωτήριε..,

    δενξερω για τις δηλωσεις και τα επιχειρήματα, αλλά απο γραβάτα.. έσκισε!!!!

    καλο ξημερωμα

    Darthiir the Abban said:
    Σεπτεμβρίου 2, 2009 στο 10:03 μμ

    Ασχολούμαι με την τεχνολογία, γενικά, όχι μόνο Η/Υ.
    Το να ασχολείται κάποιος με την τεχνολογία και να τη χρησιμοποιεί, δε σημαίνει πως απορρίπτει… τη ζωή…
    Αυτή την οπτική της προσκόλλησης όχι μόνο δεν την κατάλαβα ποτέ, αλλά τη στηλιτεύω καθημερινά, είναι ο λόγος για τον οποίο δεν μπορούν να προοδεύσουν οι σημερινοί νέοι, στην αίθουσα τους αποδεικνύω πως παρότι πιστεύουν ότι οι υπολογιστές θα τους λύσουν τα πάντα, αν τους πω: «πάρτε τον, λύστε τα», τον κοιτούν σαν χαμένοι…
    Ακόμα και η επιστήμη δεν προχωράει καταρρίπτοντας και απορρίπτοντας, αλλά συμπληρώνοντας και επεκτείνοντας.
    Τι θα είναι λοιπόν ο άνθρωπος όταν πάψει να είναι… άνθρωπος
    Το νόημα είναι να είσαι σφαιρικός, sapiens, όχι να μετατραπείς σε μονόπλευρο economicus, consumeris ή electronicus.
    Άντε γιατί σε λίγο θα τον ξανανακαλύψουμε τον τροχό…

    A, καλό βόλι τον Οκτώβρη!

    Sotiris K. responded:
    Σεπτεμβρίου 5, 2009 στο 9:49 πμ

    Σήσση Καλό σου μήνα!!! 🙂

    Sotiris K. responded:
    Σεπτεμβρίου 5, 2009 στο 9:51 πμ

    Darthiir το καλύτερα, είναι συγκριτικό! Και επομένως χρειάζεται να οριστεί το καλά!
    Το καλά, πάλι, είναι αξιολογικό και χρειάζεται να δηλαδή ο σκοπός!
    Έλα όμως που, από όσο φαίνεται οι σκοποί, αλλάζουν!! -ερευνητέο εδώ το από ποιους;

    Καλό μήνα!

    Sotiris K. responded:
    Σεπτεμβρίου 5, 2009 στο 9:53 πμ

    Ωρέλια, όχι δεν είναι παράξενο που το λέει και ο Darthiir.
    Ούτε είναι παράξενο που το λες κι εσύ!
    Μάλλον είναι είναι ΑΝΑΓΚΑΙΟ, για άλλη μια φορά, να ορίσουμε περιεχόμενο των όρων !!!

    Sotiris K. responded:
    Σεπτεμβρίου 5, 2009 στο 9:58 πμ

    νατασσΆκι, ευχαριστώ, ευχαριστώ πολύ.
    Καλό μήνα και καλό Φθινόπωρο
    Πάντως ΚΑΙ εσένα σε βρίσκω «συντηρητική» !!! 🙂 🙂
    Η δομή ενός κοινωνικού θεσμού όπως της οικογένειας δεν μπορεί να είναι σε αναντιστοιχία με τις ανάγκες που την έχουν δημιουργήσει, και που τη διατηρούν!
    Ας μας τα πουν όμως καλύτερα αυτά οι κοινωνιολόγοι 🙂
    Καλημέρα

    Sotiris K. responded:
    Σεπτεμβρίου 5, 2009 στο 10:07 πμ

    Darthiir τι θα πει ακριβώς φυσιολογικό;
    (Είναι προφανές ότι.. προβοκάρω, για να πω ότι -κατά τη γνώμη μου- όταν μπαίνεις στη δίνη αυτών των πραγμάτων, καλό θα είναι να αμφισβητείς και τα αξιωματικώς δεδομένα!)
    Είναι προφανώς ότι από μια τέτοια στάση ξεκινώντας, μη αποδοχής αξιωμάτων, δεν θέλω να μπω στη λογική της αξιολόγησης το αν οι καταστάσεις που βιώνουμε είναι καλές οι κακές!

    Sotiris K. responded:
    Σεπτεμβρίου 5, 2009 στο 10:46 πμ

    Ωρέλια, απαντώντας στον Darthiir εξήγησα ότι στο δικό μου το μυαλό, πολύ συχνά οι σκέψεις μου ανατρέπουν τα αξιώματα.
    Έτσι, δεν είναι λίγες οι φορές, που αναρωτιέμαι ακόμα και για το τι ειναι φυσιολογικό, και πόσο επιλεκτικά θα πρέπει να στεκόμαστε απέναντι στις εντολές της φύσης!

    Sotiris K. responded:
    Σεπτεμβρίου 5, 2009 στο 10:47 πμ

    Ωρέλια η αλήθεια είναι πως την γραβάτα ΔΕΝ την πρόσεξα εκείνη την ώρα.
    Λάθος μου!
    Φοβάμαι όμως ότι είναι και δικό σου λάθος!
    Τη συγκεκριμένη γραβάτα, ναι αυτή την ίδια, την έχει φορέσει σε πλείστες όσες εμφανίσεις.
    Λες να την έχει για γούρι, όπως είχε ο Ιωαννίδης το σακάκι; 🙂 🙂

    Sotiris K. responded:
    Σεπτεμβρίου 5, 2009 στο 10:51 πμ

    Darthiir ο Σοφοκλής έγραψε στην Αντιγόνη, «Ως χαρίεν εσθ’ άνθρωπος ότ’ ανθρωπος είη».
    Όμως είναι προφανές ότι πρόκειται για ταυτολογία!

    Πάντως ξέρεις, ίσως και να χρειάζεται να ανακαλύψουμε και πάλι τον τροχό!

    Καλό βόλι!!! 🙂

    Darthiir the Abban said:
    Σεπτεμβρίου 5, 2009 στο 11:26 πμ

    Θα πει ότι έτσι ορίσθηκε από τη φύση
    Και όσες φορές ο άνθρωπος τα έβαλε μαζί της, χαμένος βγήκε.
    Και εγώ δεν αναλώθηκα στα αξιώματα, αλλά στο αν κάτι είναι καλό ή κακό!
    Παρότι το εκ φύσεως ορισμένο δεν αποτελεί αξίωμα αλλά αποτέλεσμα μηχανισμών… που μας υπερβαίνουν!
    Αλλά, ακόμα κι έτσι, εκ της εκφάνσεως που σίγουρα μπορείς να κρίνεις (και όχι ορίσεις) κατά πόσο είναι καλή, ή κακή, μπορείς να αξιολογήσεις την ισχύ των όποιων πιθανών αξιωμάτων έθεσες…
    Σε τελευταία ανάλυση, όλα όσα τεχνολογικώς βιώνουμε σήμερα… σε δυο αξιώματα (μα εντελώς αξιωματικά όμως, στηρίζονται! 🙂 ), χωρίς τα οποία ίσως να βρισκόμασταν ακόμα προ της βιομηχανικής επανάστασης. Κανείς δεν κατηγόρησε τα αξιώματα και τα αποτελέσματά τους. Με τον τρόπο χρήσης/διαχείρισής τους έχουμε ένα θεματάκι…
    Τώρα αν εμείς προτιμούμε να γυρνάμε στην αρχή για να ξανανακαλύπτουμε τα ίδια, αντί για καινούργια, ε λυπάμαι που δεν μπορώ να συμφωνήσω…
    Δε μου το επιτρέπει η γαλλίδα τροφός μου!

    😛 😆

    Sotiris K. responded:
    Σεπτεμβρίου 5, 2009 στο 12:10 μμ

    Darthiir και όμως ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ έτσι. Δηλαδή όταν κυριολεκτούμε ναι το φυσικό είναι το ορισμένο από τη φύση, αλλά δεν έχει ορίσει η φύση τα πάντα γύρω μας.
    Πολλά από εκείνα που θεωρούμε φυσικά, ε δεν είναι.
    Ο άνθρωπος τα έβαλε και τα βάζει συνεχώς με τη φύση προσπαθώντας να επιβιώσει.
    Και κάνει επιλογές ανάλογα με τις συνθήκες.
    Η οικογένεια, και ο ρόλος της γυναίκας ως μάνας, δεν είναι φυσικά δεδομένα! Γι αυτό άλλωστε και αλλάζουν οι μορφές και οι δομές τις οποίες στηρίζουν.
    Αυτά τα αξιωματικά δεδομένα υπονοούσα πιο πάνω.
    Αξιωματικό δεδομένο ότι υπάρχει το μητρικό φίλτρο! (Τείνει να αποδειχτεί ότι δεν υπάρχει)
    Αξιωματικό δεδομένο η οικογένεια και μάλιστα η πυρηνική οικογένεια, ως θελεμιώδες κύτταρο της κοινωνίας.( Η τάση να γίνει επικρατούσα μορφή σε αυτή την φάση κοινωνικής ολοκληρωσης, η μονογενεϊκή οικογένεια, έρχεται να ανατρέψει παγιωμένες πεποιθήσεις!)
    Θα μπορούσα να πω πολλά ακόμα. Περιορίζομαι σε αυτά για να γίνουν καταναοητές οι σκέψεις μου.
    Έχοντας πάντως αυτά και άλλα ανάλογα στο μυαλό μου, δυσκολεύομαι να πάρω θέση για το τι είναι καλό και το τι είναι κακό!
    Ατυχώς, τα γαλλικά μου είναι επιπέδου μπακαλιάρου -και ουχί μπακαλορεά φευ- επομένως έχω μια κακία συνήθεια να τα θέτω σχεδόν όλα υπό αίρεση!
    🙂

    Darthiir the Abban said:
    Σεπτεμβρίου 5, 2009 στο 12:19 μμ

    Ααααχ
    Επιτέλους!
    Ξέρεις, με το να πάρεις θέση, αναιρείς την μη-ανάληψη θέσης που «πρεσβεύεις»!
    Χάος!!! 😈
    Παρέλειψες να λάβεις υπ’ όψη σου πως εγώ κρίνω τα αξιώματα, εκ των εκφάνσεων και εκ κριτηρίων 🙂
    (Κοινώς, πάνω κάτω, αυτό που λες, αλλά παίρνοντας θέση… Κάτι που κι εσύ κάνεις όταν… δεν παίρνεις θέση! Χάος εις το τετράγωνο!!! 😈 )

    Sotiris K. responded:
    Σεπτεμβρίου 5, 2009 στο 12:25 μμ

    Χμμμ δεν είπα ακριβώς, ότι δεν παίρνω θέση.
    Έγραψα ότι δεν θέλω να αξιολογώ, κυρίως γιατί δεν έχω τα δεδομένα!
    Δεν τα γνωρίζω!

    Ναι, ξέρω, αυτό τροφοδοτεί τώρα αναίρεση προηγούμενης θέσης, και…
    🙂

    Ας αφήσουμε τον χρόνο να δείξει! 🙂
    (φυσικά και … υπεκφεύγω 🙂 )

    Orelia said:
    Σεπτεμβρίου 5, 2009 στο 7:09 μμ

    με κανετε και σκαω στα γελια ρε σεις
    με το χαος σας..

    προς το παρον λαβε αυτο ναχεις να αναιρεις
    αυτο σου: και πόσο επιλεκτικά θα πρέπει να στεκόμαστε απέναντι στις εντολές της φύσης., με λυπησε αφου με προβληματισε
    μαλλον δενθα καταλαβα το πνευμα σου 🙂

    Sotiris K. responded:
    Σεπτεμβρίου 5, 2009 στο 11:58 μμ

    Ωρέλια, μα λογικό δεν είναι αυτές οι κουβέντες, -όλες οι κουβέντες- να οδηγούν σε χάος, αν αποφασίσεις να επισημάνεις τα ιδεολογήματα και τις παγιωμένες απόψεις και προχωρήσεις ανατρεπόντας τας

    Όσο για την επιλεκτική στάση μας απέναντι στις εντολές της φύσης, δεν κατάλαβα τη λύπη σου.
    Έχεις την εντύπωση ότι αποδεχόμαστε τις εντολές της φύσης;
    Αφού ολόκληρη ουσιαστικά η κοινωνική πολιτική και οικονομική οργάνωση, έχει σκοπό να ανατρέψει τις εντολές της.!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s