στο χωριό…

Posted on Updated on

Στην τηλεόραση βρήκαν θέμα να καλύψουν το χρόνο τους.
Η συμμορία των εκτελεστών, καλύπτει στις λεγόμενες ειδήσεις, το πιο μεγάλο ποσοστό του χρόνου τους.
Και όμως, σε ένα κανάλι είδες ειδήσεις του ενός λεπτού, και η πληροφόρησή σου ήταν πολλαπλάσια από εκείνη που είχες με τις ωριαίες ειδήσεις.

Παρατηρώντας τους τηλεαστέρες, παρουσιαστές, σχολιαστές και λοιπούς μαϊντανούς, δεν κατάφερες να αποφύγεις τη σκέψη περί επαρχιωτισμού.
Όχι πως έχεις κάτι με τους εξ επαρχίας συμπολίτες σου.
Γιατί άλλωστε….
Τη νοοτροπία της άνευ ουσίας επίδειξης είναι που θέλεις να υπογραμμίσεις.
Και το άκρατο ενδιαφέρον για τα συμβαίνοντα στον μικρόκοσμο, με ταυτόχρονη αδιαφορία για τα άλλα, που όμως (μπορεί να) είναι εξαιρετικά πιο σημαντικά.

Πώς σε ένα χωριό, μια μικρή επαρχιακή πόλη, αν πιάσουν στα πράσα του Μητσ’, –ζήτα από το μήτσου να σε συμπαθάει που τον πιάνεις στο στόμα σου, έτσι υποτιμητικά– να κλέβει από τον κήπο του γείτονα, θα μιλάνε γι αυτό όλον το χρόνο, ακόμα κι αν το έλλειμμα του ΑΕΠ, πάει στα ύψη, ή οι βενζινάδες με το κράτος κολεγιά, πουλάνε τη βενζίνη σε αστρονομικές τιμές;
Ποιος θα νοιάζεται γι αυτά;
Το θέμα θα είναι ου Μήτσους που πιάστηκε στα πράσα!

Τι σε έχει πιάσει και σκέπτεσαι πονηρά; Δηλαδή τι άλλο θα μπορούσε να κλέβει ο Μήτσους από τον κήπο του γείτονα, παρεκτός, λαχανικά; ε; Σαν να μου φαίνεται καημένε ότι .. κάψωσες από τις ζέστες!

Αλλά βλέπεις, όλα έχουν αναχθεί σε παιχνίδια επικοινωνίας!
Και τα πολιτικά.
Κυρίως αυτά!
Πόσες φορές δεν έχεις ακούσει, -και το έχεις επισημάνει- από επίσημα υποτίθεται, χείλη, ότι επιδιώκουν την κατάληψη ή τη διατήρηση της εξουσίας, χωρίς να ενδιαφέρονται για το λόγο;

Και πόσες φορές δεν έχεις σκεφτεί ότι η παραγωγή πολιτικής έχει παραδοθεί, άνευ όρων μάλιστα, από τα κόμματα, στις εταιρείες συμβούλων! Των πάσης φύσεως συμβούλων!

Ψάχνοντας δε στο διαδίκτυο, βλέπεις να έχει μεταφερθεί εκεί ο κοκοροκαυγάς και μάλιστα με μεγαλύτερη ένταση από ότι στα τηλεοπτικά κανάλια.
Και με λιγότερο καθωσπρεπισμό!

Τελικά καθημερινά διαπιστώνεις τη διάλυση του κοινωνικού ιστού.
Θα πεις και τι; Είναι απαραίτητα κακό αυτό;
Αν, η διάλυση αυτού του ιστού, έχει και σαν συνέπεια την άρση της κοινωνικής παθογένειας, γιατί να είναι κακό;

Μα εδώ, τούτη η κοινωνία και οι δομές της δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν μια απλή περίπτωση ίωσης, και φαίνεται να τους έχει πιάσει όλους πανικός –μήπως κι εσύ να το αντιμετώπιζες πιο σοβαρά;– θα επιχειρήσει κανείς να αντιμετωπίσει την κοινωνική παθογένεια;
Γιατί να το κάνει;
Θέλει κανείς κάτι τέτοιο;

Όχι ότι θέλουν μέσα από τις όποιες διαδικασίες να αλλάξουν τον κόσμο ή να τον διαχειριστούν καλά.
Δεν μοιάζει να κόπτεται κανείς να κάνει τον κόσμο καλύτερο, ή να θέλει να καταφέρει κάτι άλλο.
Και όχι γιατί δεν μπορεί να γίνει αυτό.
Απλώς δεν θέλουν!

Η αλήθεια είναι βέβαια, πως απασχολούμενοι οι πολλοί με τα μικροπροβλήματα της καθημερινότητας τα οποία αναδεικνύονται σε μείζονα και εξαιρετικά, παίρνει «χρώμα» η ζωή και κυρίως μετατίθεται στο έχει ο θεός, η εξεύρεση λύσεων.

Μα δεν ξέρεις…. Μπορεί και να βρέξει. Είναι ανάγκη να τρέχουμε να ποτίσουμε τα χωράφια; Εδώ έχουμε σημαντικά πράγματα.
Ο Μήτσους πιάστηκε στα πράσα!

Βέβαια, εσύ τώρα μπορεί να το διακωμωδείς, και να ρίχνεις τις σπόντες σου, όμως μια άλλη ανάγνωση –όχι εκείνη στην οποία επισήμως επιχειρούν να κατευθύνουν τη σκέψη οι διαχειριστές πληροφοριών– των ίδιων γεγονότων, ίσως να οδηγούσε σε άλλα, εξαιρετικά σημαντικά συμπεράσματα!

Είναι λίγο έως πολύ άσχετο, αλλά πάντα είχες την απορία για τη μορφή που θα είχε ένα κόμμα το οποίο θα ίδρυαν οι απατεώνες μια κοινωνίας.
Επίσης, μια η άλλη σου απορία είναι το κατά πόσο πρέπει να θεωρείς κάποιον επίορκο, όταν έχει αναρριχηθεί στην εξουσία με συγκεκριμένο σκοπό να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των ολίγων οι οποίοι και τον έχουν βοηθήσει να φτάσει εκεί.
Φυσικά, με αυτό που κάνει, σίγουρα εξαπατά τους πολλούς, οι οποίοι δεν γνώριζαν εξ αρχής τις προθέσεις του, αυτός όμως, θα έχει συνειδησιακά προβλήματα;

Έχει αρχίσει και φυσάει εδώ έξω που είσαι.
Καλύτερα να σταματήσεις αυτά τις σημειώσεις και να μην προχωρήσεις περισσότερο τις σκέψεις σου, γιατί από αιρετικός κινδυνεύεις να γίνεις προκλητικά … «παράνομος».

Και οι «παράνομοι» στο χωριό εντοπίζονται εύκολα!

Όχι πάντα και όχι όλοι…

Advertisements

14 thoughts on “στο χωριό…

    Darthiir the Abban said:
    Ιουλίου 11, 2009 στο 12:06 μμ

    Δεν είναι φοβερό;
    Όπου κι αν γυρίσεις βλέπεις «το πορτρέτο» των συμμοριτών!
    Και τη δραστηριότητά τους!
    Ξέρεις ε; Κάτι σαν προβολή «προτύπων» μου φέρνει…

    Σήσση said:
    Ιουλίου 11, 2009 στο 1:31 μμ

    Γιεα σου Σωτήρη, είδα ότι μου απάντησες κάτι στο facebook σχετικά με την σχέση της λίμπιντο και της αγάπης, αλλά δεν κατάφερα να το δω.
    Για πες…

    Orelia said:
    Ιουλίου 11, 2009 στο 9:26 μμ

    έχει η κοινωνία ίωση;;!;

    *******

    μη μου το κανετε αυτό!
    δεν έχω ποτέ διατυπώσei τι και γιατί με πείραξε στην υπόθεση Ζαχοπουλου
    κι ούτε θα το κάνω και μάλιστα εδώ
    πολλά τα είδα με λύπη, αρκετά με θυμό κι ένα με όσο θυμό διαθέτω.. τεράστιο! ποιό; το ότι η κυρία Τσέκου ετοιμαζόταν να χρησιμοποιήσει στην υπερασπιστική γραμμή της -ή τουλάχιστον έτσι το προέβαλε τότε, δεν ξέρω αν έγινε ή θα γίνει- σαν στοιχείο της αθωότητάς της σε μέρος του κατηγορητηρίου που της απηύθυναν, την ισχύ ενός σαφώς νομικά, ηθικά και κοινωνικά παράνομου στοιχείου ως νόμιμου…! την αθέτηση της υπόσχεσης που είχε λάβει ότι θα νομιμοποιούταν χωρίς διαδικασίες αν θυμάμαι καλά..
    η τελευταία μου προταση, περιλαμβάνει βέβαια, πολλά στοιχεία
    η νομιμοποίηση χωρίς τις τυπικές διαδικασίες είναι νομικά παρανομη, υποθέτω δηλαδή
    η υπόσχεση για το παραπανω ειναι ηθικά και νομικά νομιζω, μεμπτή
    η αθετηση μιας τετοιας υποσχεσης δεν μπορει να μην ειναι μεμπτη αφου ειναι τα προηγουμενα
    η χρηση του ολου ως επιχειρημα αθωωτικό, η φάση δηλαδή όπου το παρανομο γίνεται δικαίωμα και υποστηρικτική γραμμή αθώωσης, με θύμωνει αφανταστα πολύ, πάρα πολύ
    η κοινωνια με κατάλληλες τροποποιήσεις, νομιμοποιεί τα «αυθαίρετά» της

    Sotiris K. responded:
    Ιουλίου 11, 2009 στο 9:32 μμ

    Darthiir ναι, ακριβώς. Μιλάνε για τους ληστές, λες και θέλουν να τους επιβάλλουν στην καθημερινότητά μας!
    (Και να μας φοβίσουν επαρκώς)
    Φυσικά, το παιχνίδι έχει πολλές πλευρές.
    ΚΑΙ πολιτικές!
    Οι προσεχείς ημέρες, έχω την αίσθηση, ότι θα δείξουν προς τα πού πάει τελικά το πράγμα!

    Sotiris K. responded:
    Ιουλίου 11, 2009 στο 9:35 μμ

    Σήσση ρώτησες αν υπάρχει σχέση αγάπης με τη λίμπιντο και απάντησα πως όχι.
    Είναι δύο έννοιες που δεν έχουν σχέση μεταξύ τους.
    Αγάπη σημαίνει δίνω προσφέρω, ενώ η λίμπιντο περιγράφει το υπάρχον απόθεμα εκδήλωσης ερωτικής διάθεσης!
    Πώς να έχουν σχέση αυτά μεταξύ τους;

    Sotiris K. responded:
    Ιουλίου 12, 2009 στο 1:45 πμ

    Ωρέλια, η κοινωνία όχι απλώς έχει ίωση, αλλά αυτή η κοινωνία με αυτή την οργάνωση, δείχνει να ψυχορραγεί!
    Όμως στο κείμενό μου, εννοούσα την ίωση της γρίπης 🙂

    Για την περίπτωση Ζαχόπουλου, δεν έχω να πω πολλά, ή έχω να πω πάρα πολλά, σίγουρα όμως δεν έχεις πολύ άδικο.
    Κυρίως για το θέμα της Τσέκου.
    Φυσικά θα αναρωτιέσαι γιατί αφήνω περιθώριο και διαφορετικής προσέγγισης.

    Ε κρατάω μια μικρή επιφύλαξη γι αυτό που λες, τήρηση διαδικασιών.

    Προφανώς θα τηρούσαν τις διαδικασίες.
    Είναι άλλο θέμα τώρα, το ποιες είναι οι διαδικασίες αυτές και για ποιους ισχύουν!!!!
    Πάντως, οι ενδιαφερόμενοι σε τέτοιες περιπτώσεις συνήθως τηρούν τους νόμους!!!!!!
    Μη ξεχνάς ότι είναι άλλο το μη ηθικό και άλλο το παράνομο!!
    Δυστυχώς!

    Η νομιμοποίηση των αυθαιρέτων δεν είναι παράνομη πράξη.
    Αφού γίνεται με διάταξη νόμου, είναι νόμιμη!!!
    Το κατά πόσο το νόμιμο προκαλεί το δημόσιο αίσθημα και κυρίως το τι σημαίνει αυτό, ε είναι μια άλλη ιστορία!!

    υγ
    Ασχετο.
    καμιά φορά ο … διορθωτής διορθώνει και καμιά ορθογραφική αβλεψία 😉

    Orelia said:
    Ιουλίου 12, 2009 στο 8:59 πμ

    τον ..ειδα τον διορθωτή!
    μονο που ειχε ξεχασει να βαλει τα ..ελληνικα του αυτη τη φορα 🙂

    κατα τα λοιπά, εχω κρατησει στο μυαλο μου αδιατυπωτη αυτη την σκεψη που κατεθεσα εδω, όσο χρονο εχει προηγηθει απο την αφορμη που μου δοθηκε μεχρι χτες βραδυ
    επιθυμουσα να ειμαι πιο σκληρη, σαφης και πολιτικα ορθη στην διατυπωση μου, μα άλλες μου ιδιοτητες κυριαρχησαν κατα την διαρκεια αναπτυξης της [της σκεψης]…

    καλη σας Κυριακή

    – μου αρεσε το «μαθημα»
    λεω να μην σχολιασω εν θερμω 🙂 –

    Sotiris K. responded:
    Ιουλίου 12, 2009 στο 10:27 πμ

    Ωρέλια, πού δεν είχε βάλει ελληνικά ο … πονηρός;

    Περιμένουμε τας σκληράς και άλλας διατύπωσεις, εν ψυχρώ ή και θερμώ διατυπούμενες 🙂

    Καλή Κυριακή
    Φιλιά

    Orelia said:
    Ιουλίου 12, 2009 στο 1:14 μμ

    δες εδώ με εμφαση στο ρημα..: δεν έχω ποτέ διατυπώσei τι και γιατί με..

    βεβαια, οταν το ειδα, εκ των υστερων, με -η- ειπα δε βαριεσαι! ας υποθεσουμε πως ειναι υποτακτική.. ή παλι λαθος θυμαμαι;

    Sotiris K. responded:
    Ιουλίου 12, 2009 στο 1:22 μμ

    Ωρέλια, υποτακτική; εσύ;;;;;;
    🙂

    Να πάρει ευχή, βγάζει πολύ μικρά γράμματα και δεν τα βλέπω όλα!
    (άσε που υποψιάζομαι ότι επειδή το τελευταίο διάστημα τον έχω κουράσει πολύ, ο Μήλος κάπου κάπου κάνει τα δικά του!!! )

    Orelia said:
    Ιουλίου 15, 2009 στο 11:53 πμ

    Sotiris K.!
    εμείς οι υποτακτικές 🙂 θελουμε να σας προτεινουμε να διαβασετε τον Βασίλη τον Αρβανιτη του Μυριβηλη
    μη μπαινουμε στον κοπο μερες Ιουλη στη μεση του να γραφουμε τα δικα μας για τα περι της κοινωνιας των: ί Μήτσους… [στο χωριο τηςμανας μου ετσι το λεγανε αυτο..! 🙂 ]
    ξεριες κατι;
    διαβαζοντας παλιους και παρατηρωντας εαυτον και αλλους ολους..!, ερχομαι να αλλαξω αποψη περι των κινουντων τις κοινωνικες επαναστασεις… με εννοειτε ασφαλως, ε; 😉

    Sotiris K. responded:
    Ιουλίου 15, 2009 στο 5:20 μμ

    Ωρέλια μαζεύω υλικό 🙂 🙂
    ι ή ου, έχει ενδιαφέρον να δεις το γιατί, πάντως δεν είναι το αστικό ο!
    Όσο για τις κοινωνικές επαναστάσεις, ε, χμμμ
    Να σου πω…
    Καλοκαίριασε!
    Έχεις ακούσει να γίνονται κατακαλόκαιρο επαναστάσεις;
    (Δηλαδή έχεις ακούσει. Τη Γαλλική στις 14 Ιουλίου αλλά τέλος πάντων)
    Τώρα έχουμε μπροστά μας τα μπάνια του λαού!! 🙂

    Orelia said:
    Ιουλίου 15, 2009 στο 6:54 μμ

    επειδη δεν γινονται, γι αυτο περνανε κατι νομοσχεδια να! με το συμπαθειο…
    παντως διαβασε το.. μικρουλι ειναι και καλο.. όχι βαρύ 🙂

    Sotiris K. responded:
    Ιουλίου 16, 2009 στο 1:56 πμ

    Ωρέλια, ε δεν το ξέρουμε;
    Γιατί εφευρέθηκαν τα θερινά τμήματα της Βουλής; 🙂
    Θα το διαβάσω!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s